
Rękojmia
Do Państwa leczenia używamy najlepszych dostępnych materiałów i sprzętów oraz możliwie najbardziej aktualnej wiedzy z dziedziny stomatologii. Wykonujemy naszą pracę z najwyższą starannością i w pełni odpowiadamy za jakość naszej pracy udzielając na nią rękojmi zgodnie z rękojmią udzielaną przez producenta implantu czy na przykład korony. Masz pewność, że w wypadku problemów możesz liczyć na naszą pomoc. W stomatologii jako dziedzinie medycyny nie możemy udzielić natomiast gwarancji. Każdy żywy organizm bardzo bardzo indywidualnie reaguje na działania medyczne i efekt nie może być w pełni przewidziany.
Rękojmia dotyczy prac protetycznych wypełnień oraz uszkodzeń mechanicznych wszczepionych implantów.
Stosowane przez nas procedury mają na celu zapewnić Pacjentowi najwyższy poziom usług stomatologicznych. Wierzymy, że ustalony i zrealizowany z Państwem plan leczenia jest na dzień wykonywanych świadczeń możliwie najlepszym wyborem, jeśli chodzi o Państwa potrzeby, wymagania i możliwości. W ramach rękojmi możliwe jest usuwanie wad technicznych wykonanych prac, jednak jednym z podstawowych warunków skorzystania z niej jest obowiązek przestrzegania przez pacjenta, co półrocznych lub częstszych (zależnie od zaleceń) wizyt kontrolnych i profesjonalnych higienizacji. Nie dajemy gwarancji na rezultaty samego leczenia, bo tych zagwarantować się nie da i prawo nie przewiduje takiej możliwości. Efekt leczenia zależy, bowiem od wielu czynników, w tym od zdolności regeneracyjnych pacjenta, które są indywidualne i nieprzewidywalne.
1. Warunki rękojmi
1.1. Odpowiedzialność za długotrwałe efekty leczenia spoczywa również na Pacjencie. Wymagane jest przestrzegania kilku podstawowych zasad, dzięki którym będziesz mógł być spokojny o zdrowie swoich zębów:
- Badanie kontrolne wykonywane co 6 miesięcy (płatne według aktualnego cennika)
- Utrzymanie właściwej higieny jamy ustnej
- Przestrzeganie zaleceń lekarza
- Brak jakiejkolwiek obcej ingerencji w wykonaną pracę protetyczną
- W wypadku leczenie implantologicznego konieczność wykonania kompletnego uzupełnienia implantologiczno-protetycznego oraz uzupełnienia pozostałych istniejących braków zębowych w przeciągu 6 kolejnych miesięcy celem uzyskania równomiernych kontaktów zębowych
- Rękojmia nie obejmuje prac tymczasowych oraz prac zakwalifikowanych do jej braku, a które zostały wykonane na życzenie Pacjenta
1.2. Rękojmii nie podlegają uszkodzenia powstałe w wyniku:
- Normalnego procesu zużycia materiałów, starcia, utraty sprężystości, przebarwienia prac akrylowych i kompozytowych
- Nie przestrzegania zaleceń lekarskich w każdym zakresie
- Nieszczęśliwych wypadków
- Naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
- Schorzenia mającego niekorzystny wpływ na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, nikotynizm, alkoholizm)
- Bruksizmu (zgrzytanie mocne zębami)
2. Rękojmia na aparaty ortodontyczne i pozycjonery.
2.1. Aparaty stałe ortodontyczne
Odklejenie zamka aparatu ortodontycznego traktowane jest jako awaria wynikająca z mechanicznego uszkodzenia, wobec czego nie podlega gwarancji. Naprawa aparatu w takim przypadku jest odpłatna.
2.2. Aparaty ortodontyczne zdejmowane (ruchome)
Na aparaty ortodontyczne zdejmowane udziela się 6-miesięcznej rękojmi, z zastrzeżeniem, że w przypadku uszkodzeń mechanicznych, takich jak pęknięcie płyty, złamanie klamry, uszkodzenie aparatu, uszkodzenie śruby i inne, gwarancja nie znajduje zastosowania. W takich przypadkach naprawa lub wykonanie nowego aparatu jest odpłatne.
2.3. Nakładki ortodontyczne
W przypadku uszkodzeń mechanicznych, w tym złamań, pęknięć, nakładki ortodontyczne nie podlegają gwarancji. Naprawa lub wykonanie nowych nakładek jest odpłatne zgodnie z cennikiem.
2.4. Nakładki – aparaty retencyjne
Nakładki retencyjne nie podlegają gwarancji w przypadku uszkodzeń mechanicznych, takich jak złamanie.
Zgodnie z utrwaloną praktyką oraz charakterem wyrobu, pozycjonery ortodontyczne stanowią wyrób medyczny o charakterze indywidualnym, wykonywany na podstawie indywidualnych parametrów anatomicznych pacjenta oraz dostosowany do jego potrzeb terapeutycznych. Ze względu na specyfikę ich użytkowania oraz intensywność eksploatacji, nie podlegają one przepisom dotyczącym rękojmi przewidzianej dla rzeczy ruchomych w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Ponadto, zgodnie z ogólnymi zasadami użytkowania pozycjonerów ortodontycznych, ich trwałość oraz funkcjonalność zależą od indywidualnych warunków użytkowania, higieny, sił działających na aparat w trakcie jego stosowania, a także fizjologicznych procesów zachodzących w jamie ustnej. W związku z powyższym, ewentualne uszkodzenia powstałe w trakcie użytkowania nie mogą zostać zakwalifikowane jako wady ukryte istniejące w chwili wydania produktu.
3. Wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji
3.1. Reklamacje dotyczące wykonanych świadczeń stomatologicznych oraz aparatów ortodontycznych nie będą uwzględniane w przypadku, gdy Pacjent:
a) przerwał zaplanowane leczenie,
b) nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej,
c) nie zgłasza się na wizyty kontrolne zgodnie z zaleceniami lekarza, tj.:
- co 6 miesięcy w przypadku Pacjentów dorosłych oraz dzieci powyżej 12. roku życia,
- co 3 miesiące w przypadku dzieci do 12. roku życia,
- na wizyty higienizacyjne w przypadku Pacjentów dorosłych oraz dzieci do 12. roku życia,
d) użytkował lub przechowywał protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza,
e) dokonywał samodzielnych korekt, przeróbek lub napraw uzupełnień protetycznych lub zlecał ich wykonanie osobom trzecim,
f) doznał wypadku skutkującego uszkodzeniem wykonanych uzupełnień,
g) cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami),
h) ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez,
i) uszkodził protezę poza jamą ustną.
OPŁATY ZA DOKUMENTACJĘ MEDYCZNĄ
- wysokość opłat za wydanie dokumentacji medycznej określa art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- maksymalna wysokość opłaty za jedną stronę wyciągu lub odpisu dokumentacji medycznej – nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale (dane GUS), a jednej strony kopii lub wydruku dokumentacji – 0,00007.
- aktualnie opłata za jedną stronę ksera to 30 gr, a za jedną stronę odpisu 5 zł.